Моторни спортовеНовини

Новостите във ,,Формула 1“ за сезон 2021г.

Новостите във „Формула 1“ за сезон 2021 г.

Пилотите от „Формула 1“ застават на стартовата решетка за първото състезание за 2021 г. В навечерието на премиерната надпревара в Бахрейн правим преглед на новостите за предстоящия сезон.

Отборите

При отборите се появяват две нови имена. „Рено“ смени името си на „Алпин“ (така се нарича новата марка спортни коли на френския производител) и боядиса болидите си в син цвят. „Рейсинг Пойнт“ се трансформира в „Астън Мартин“ и така легендарната британска марка се завръща във „Формула 1“ след 60-годишно прекъсване. Както и в миналото състезателните автомобили на „Астън Мартин“ са покрити с класическия за компанията тъмно зелен цвят.

Дебютантите

Трима дебютанти сядат за първи път в кокпита за състезания от „Формула 1“. Най-голям интерес от тях предизвиква Мик Шумахер. Синът на седемкратния шампион Михаел Шумахер е пилот на американския отбор „Хаас“, където негов съотборник е друг новобранец – руснакът Никита Мазепин. Третият дебютант е японецът Юки Цунода, който се състезава за „Алфа Таури“ и се представи силно в предсезонния тест.

Пилотите

Само три отбора започват новия сезон със същите пилоти, с които завършиха стария. Това са „Мерцедес“ (Люис Хамилтън и Валтери Ботас), „Алфа Ромео“ (Кими Райконен и Антонио Джованаци) и „Уилямс“ (Никълъс Латифи и Джордж Ръсел). Всички други отбори имат поне по един нов състезател. Най-известните от тях са Себастиан Фетел, който премина от „Ферари“ в „Астън Мартин“, и Фернандо Алонсо, който се завръща във „Формула 1“ като пилот на „Алпин“.

Шампионите

През сезон 2021 г. на старт застават четирима души, които са печелили световната титла – Хамилтън (7 пъти), Фетел (4 пъти), Алонсо (2 пъти) и Райконен (веднъж). Ако към тях се добавят и синовете на още двама велики автомобилни пилоти – Карлос Сайнс младши и Мик Шумахер, шоуто изглежда гарантирано. Отдавна във „Формула 1“ не е имало такава концентрация на големи имена.

Календарът

По програма през сезона трябва да има 23 състезания. Никога досега календарът не е включвал толкова много стартове, при това насред коронавирусната пандемия. Ако здравната обстановка не създава проблеми за организацията на състезанията, ще видим надпревари на две нови трасета. Едното е традиционната холандска писта в Зандвоорт (5 септември), която отпадна от календара през миналия сезон заради коронавируса. Другото ново място е градското трасе в Джеда (5 декември), където за първи път ще се проведе Гран при на Саудитска Арабия.

Спринтовите състезания

В три уикенда на пистите в Силвърстоун, Монца и Сао Пауло са предвидени т.нар. спринтови състезания. При тях квалификацията ще бъде в петък в стандартния й вид. В зависимост от времената си пилотите потеглят в събота на 100-километрово спринтово състезание и според класирането си определят стартовата решетка за същинското състезание в неделя. Официално тази промяна още не е въведена.

Времето

Времето за първата и втората тренировка в петък се съкращава от 90 на 60 минути. Състезанията вече започват на кръгъл час, а не 10 минути след него, както беше досега. Европейските стартове са с начален час 16,00 ч.

Парите

Бюджетите на отборите се ограничават до 145 милиона долара. В тях не влизат заплатите на пилотите. В следващата година „таванът“ за парите ще падне още по-ниско – до 135 милиона долара.

Колите

Най-сериозната промяна в технически план засяга дъното на автомобилите. В задната част пред задвижващата ос е изрязан триъгълник. Така се намалява притискателната сила и колите стават малко по-бавни. Освен това автомобилите трябва да бъдат малко по-тежки (по-точно с 3 кг). Минималното тегло на болид вече е 749 кг. Двигателят трябва да тежи 150 кг вместо 145 кг, както досега.

Зелените материали

Конструкторите във „Формула 1“ имат зелена светлина да използват екологични материали в производството на автомобилите – коноп, бамбук, лен и памук. От една страна това се вписва в стратегията за устойчивост, а от друга има за цел да намали риска от нараняване при катастрофи. Увеличава се и задължителното съдържание на биогориво в бензина.

Сезон 2021 г.

КръгСъстезаниеМястоДата
1Гран при на БахрейнШахир28 март
2Гран при на Емилия РоманаИмола18 април
3Гран при на ПортугалияПортимао2 май
4Гран при на ИспанияБарселона9 май
5Гран при на МонакоМонте Карло23 май
6Гран при на АзербайджанБаку6 юни
7Гран при на КанадаМонреал13 юни
8Гран при на ФранцияПол Рикар27 юни
9Гран при на АвстрияШпилберг4 юли
10Гран при на ВеликобританияСилвърстоун18 юли
11Гран при на УнгарияХунгароринг1 август
12Гран при на БелгияСпа29 август
13Гран при на ХоландияЗандвоорт5 септември
14Гран при на ИталияМонца12 септември
15Гран при на РусияСочи26 септември
16Гран при на СингапурМарина Бей3 октомври
17Гран при на ЯпонияСузука10 октомври
18Гран при на САЩОстин24 октомври
19Гран при на МексикоМексико сити31 октомври
20Гран при на Сао ПаулоСао Пауло7 ноември
21Гран при на АвстралияМелбърн21 ноември
22Гран при на Саудитска АрабияДжеда5 декември
23Гран при на Абу ДабиЯс Марина12 декември
НомерПилотОтборШасиДвигател
44Люис ХамилтънМерцедесF1 W12Мерцедес AMG F1 M12
77Валтери Ботас
11Серхио ПересРед БулRB 16BHonda RA621H
33Макс Верстапен
16Шарл ЛьоклерФерариSF21Ферари 065/6
55Карлос Сайнс
3Даниел РикардоМакларънMCL 35MМерцедес AMG F1 M12
4Ландо Норис
6Никълъс ЛатифиУилямсFW 43BМерцедес AMG F1 M12
63Джордж Ръсел
14Фернандо АлонсоАлпинА521Рено E-Tech20B
31Естебан Окон
7Кими РайконенАлфа РомеоС41Ферари 065/6
99Антонио Джованаци
10Пиер ГаслиАлфа ТауриАТ02Honda RA621H
22Юки Цунода
5Себастиан ФетелАстън МартинAMR21Мерцедес AMG F1 M12
18Ланс Строл
9Никита МазепинХаасVF-21Ферари 065/6
47Мик Шумахер

Александър Аврамов

Завършил съм висшето си образование в Нов български университет - специалност Кино и телевизия. Интересите ми са свързани най-вече с футбол , тенис, бокс и волейбол.

Свързани статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button